0 Vare(r) = 0,00 kr.
Søg nummerplade
Søg mærke
 
 

1 til 10 af 17

pr. side
Side:
  1. 1
  2. 2
Sorter stigende

Hvis du er heldig, den skrigende (eller pibende) støj, dine bremser gør, når du først køre din bil om morgenen, især efter regn eller sne, er bare overflade rust bliver skrabes rotorerne af puder de første par gange du aktiverer bremsepedalen, eller resultatet af fugt og snavs, der samler sig på rotorerne, herunder fra kondens forårsaget af høj luftfugtighed. Hvis det går væk efter et par opbremsninger, ingen bekymringer.

Læs Mere
Indsat i Bremser Af Cm Blog

Når temperaturmåleren på instrumentbrættet læser højt eller en temperatur advarselslampe tændes, har et kølesystem problem, der kan være forårsaget af en lækage dig - det være sig i selve radiator eller en anden komponent.

Læs Mere
Indsat i Kølesystem Af Cm Blog

En løs beslag, gummi bøjle eller stik, eller en, der er dårligt korroderet, kan tillade en lydpotte at rasle når du accelererer eller kører på ujævne veje, eller selv når bilen holder stille og tomgang.

En løs lydpotte kan tillade overdreven bevægelse i andre komponenter så godt og øge belastningen på de dele, så det kan blive mere end en irriterende støj, hvis efterlades uden opsyn. Hvis lyddæmperen hænger lavere end normalt, er der også en risiko for, at det kunne blive brækket ved at ramme et bump eller gå over jernbanespor.

Læs Mere
Indsat i Udstødning og emission Af Cm Blog

Når du anvender bremserne at standse køretøjet, bremseklodser er friktionen materiale, der bliver presset mod skiverne, spin sammen med hjulene. Til sidst de slides ned og skal udskiftes. Hvor mange år eller miles før det sker, afhænger af, hvor og hvordan du kører, samt af typen af puder.

Puderne er monteret i calipre, der har en inspektion hul på toppen, der lader dig kontrollere tykkelsen af puderne på begge sider af disken, også kaldet rotoren. På nogle køretøjer, der har aluminium-alufælge, kan du tjekke de ydre puder med hjulene på, men i de fleste tilfælde, du bliver nødt til at jack op bilen og fjerne hjulene til at se på puderne på begge sider.

Læs Mere
Indsat i Bremser Af Cm Blog

Den check engine lys advarer bilister, at noget er galt, og opstår, når computeren udsender en fejlmeddelelse.

Hvad betyder det, når min check engine lyser?
En glødende check engine lys betyder, at ombord diagnostiske system har registreret et problem, der berører en emissionskontrol. Der er snesevis af muligheder, hvorfor det er belyst. Det kunne være noget så simpelt som en løs gas cap, dårlig luftstrøm, en dårlig ilt sensor eller en defekt katalysator. Når denne advarselslampe tændes, genererer en fejlkode, der kan læses ved at tilslutte en diagnostisk scanner til køretøjets ombord diagnosesystem; der vil styre din mekaniker til specifikke områder og hjælpe med at finde årsagen. En blinkende check engine lys betyder at problemet er alvorligt nok, at det berettiger øjeblikkelig opmærksomhed for at forhindre dyre reparationer. Stop så snart det er sikkert at gøre det.

Læs Mere
Indsat i Motor Af Cm Blog

Drevet bælte er en forstærket gummi bælte, der giver motorens roterende krumtapaksel til drev komponenter såsom vandpumper, generatorer, klimaanlæg kompressorer, power-styring pumper eller trykladere. Din bil kan benytte separate bælter til en eller flere komponenter eller ramt flere remskiver med en snaking Serpentine bælte. Bælter er relativt billige elementer, der er bedst udskiftes når slidt, beskadiget eller blot gamle snarere end efter de ikke. Serpentine bælter i særdeleshed, fordi de magten så mange komponenter, deaktivere bilen helt, når de bryder.

Læs Mere
Indsat i Motor Af Cm Blog

Med lidt held, skulle du ikke nødt til at erstatte en vandpumpe, selv hvis du holder et køretøj i 10 år eller mere; de ofte vare så længe. Medmindre en vandpumpe begynder at lække, støjer eller afsluttes arbejder, er der generelt ingen grund til at erstatte det. En undtagelse er, at der på nogle køretøjer, er vandpumpen skjult bag tandremsdækslet, drevet af tandremmen. Fordi erstatte en tandremmen kræver fjernelse af en masse andre dele, mekanikere ofte anbefale vandpumpen udskiftes på samme tid for at undgå fremtidige lønomkostninger.

Læs Mere
Indsat i Kølesystem Af Cm Blog

De fleste tændrør er designet til at vare mere end 100.000 miles, selvom nogle bilproducenter anbefale de skiftes hver 60.000 miles eller tidligere. Præcis brændsel og tændingsindstilling, plus brugen af ædle metaller såsom platin og iridium i propperne, ofte sætte tændrør til at vare mere end 10 år uden væsentlig forringelse i ydeevne. De bør skiftes før kun hvis de er forurenet af gas eller olie, bevirke, at motoren fejltænding, eller er diagnosticeret som årsag til hård start, dårlig acceleration eller lav brændstoføkonomi.

Læs Mere
Indsat i Motor Af Cm Blog

Det er et spørgsmål om, hvor ofte, ikke hvis, er baseret på anbefalingerne fra køretøjets fabrikant eller en mekaniker, der finder bæltet strækkes eller beskadiget. Nogle producenter anbefaler at ændre tandremmen hver 60.000 miles, andre anbefaler længere intervaller. Timingen bælte forbinder krumtapakslen til knastaksler så ventilerne åbner og lukker på det rigtige tidspunkt. Hvis bælte pauser, kan motoren ikke køre. På nogle motorer, kan en brækket bælte forårsage alvorlig indvendig skade. Mange motorer har en timing kæde i stedet for et bælte, der typisk ikke behov for periodisk udskiftning.

Læs Mere
Indsat i Motor Af Cm Blog

Den toppakning forsegler hullet mellem topstykke og motorblok, og når det ikke kølervæske kan lække uden for maskinrummet eller inde, ind i forbrændingskamre. I begge tilfælde er motoren taber kølevæske og vil snart overophedes, hvilket kan forårsage dyre skader på større motordele. Fordi en utæt toppakning vil gøre motoren køre varmere, bør det udløse en advarselslampe. Andre tegn er damp kommer fra motoren og / eller udstødning, og et kølemiddel lavt. Hvis intet af dette sker, bør alt være cool med toppakning.

Læs Mere
Indsat i Motor Af Cm Blog

1 til 10 af 17

pr. side
Side:
  1. 1
  2. 2
Sorter stigende