Indkøbskurv
0 Vare(r) = 0,00 kr.

Søg nummerplade

- eller -

Søg via mærke

 
 

3 vare(r)

Hvis du er heldig, den skrigende (eller pibende) støj, dine bremser gør, når du først køre din bil om morgenen, især efter regn eller sne, er bare overflade rust bliver skrabes rotorerne af puder de første par gange du aktiverer bremsepedalen, eller resultatet af fugt og snavs, der samler sig på rotorerne, herunder fra kondens forårsaget af høj luftfugtighed. Hvis det går væk efter et par opbremsninger, ingen bekymringer.

Læs Mere
Indsat i Bremser Af Cm Blog

Når du anvender bremserne at standse køretøjet, bremseklodser er friktionen materiale, der bliver presset mod skiverne, spin sammen med hjulene. Til sidst de slides ned og skal udskiftes. Hvor mange år eller miles før det sker, afhænger af, hvor og hvordan du kører, samt af typen af puder.

Puderne er monteret i calipre, der har en inspektion hul på toppen, der lader dig kontrollere tykkelsen af puderne på begge sider af disken, også kaldet rotoren. På nogle køretøjer, der har aluminium-alufælge, kan du tjekke de ydre puder med hjulene på, men i de fleste tilfælde, du bliver nødt til at jack op bilen og fjerne hjulene til at se på puderne på begge sider.

Læs Mere
Indsat i Bremser Af Cm Blog

Ligesom din bils kilometertal vil variere afhængigt af, hvor og hvordan du kører, sådan er det også med livet i bremseklodser (eller beklædning), at friktionen/materialet, der bliver presset mod en metal skive eller tromle for at stoppe bilen, slides forskelligt.

Hvis du kun kører 10.000 km om året, men det først og fremmest er i et overfyldt storbyområde, skal du udskifte bremseklodser oftere end en person, der kører 30.000 km om året på flade landeveje på landet. Du bruger dine bremser meget mere i bykørsel end på en motorvej i landdistrikterne.

Læs Mere
Indsat i Bremser Af Cm Blog

3 vare(r)