Indkøbskurv
0 Vare(r) = 0,00 kr.

Søg nummerplade

- eller -

Søg via mærke

 
 

8 vare(r)

Den check engine lys advarer bilister, at noget er galt, og opstår, når computeren udsender en fejlmeddelelse.

Hvad betyder det, når min check engine lyser?
En glødende check engine lys betyder, at ombord diagnostiske system har registreret et problem, der berører en emissionskontrol. Der er snesevis af muligheder, hvorfor det er belyst. Det kunne være noget så simpelt som en løs gas cap, dårlig luftstrøm, en dårlig ilt sensor eller en defekt katalysator. Når denne advarselslampe tændes, genererer en fejlkode, der kan læses ved at tilslutte en diagnostisk scanner til køretøjets ombord diagnosesystem; der vil styre din mekaniker til specifikke områder og hjælpe med at finde årsagen. En blinkende check engine lys betyder at problemet er alvorligt nok, at det berettiger øjeblikkelig opmærksomhed for at forhindre dyre reparationer. Stop så snart det er sikkert at gøre det.

Læs Mere
Indsat i Motor Af Cm Blog

Drevet bælte er en forstærket gummi bælte, der giver motorens roterende krumtapaksel til drev komponenter såsom vandpumper, generatorer, klimaanlæg kompressorer, power-styring pumper eller trykladere. Din bil kan benytte separate bælter til en eller flere komponenter eller ramt flere remskiver med en snaking Serpentine bælte. Bælter er relativt billige elementer, der er bedst udskiftes når slidt, beskadiget eller blot gamle snarere end efter de ikke. Serpentine bælter i særdeleshed, fordi de magten så mange komponenter, deaktivere bilen helt, når de bryder.

Læs Mere
Indsat i Motor Af Cm Blog

De fleste tændrør er designet til at vare mere end 100.000 miles, selvom nogle bilproducenter anbefale de skiftes hver 60.000 miles eller tidligere. Præcis brændsel og tændingsindstilling, plus brugen af ædle metaller såsom platin og iridium i propperne, ofte sætte tændrør til at vare mere end 10 år uden væsentlig forringelse i ydeevne. De bør skiftes før kun hvis de er forurenet af gas eller olie, bevirke, at motoren fejltænding, eller er diagnosticeret som årsag til hård start, dårlig acceleration eller lav brændstoføkonomi.

Læs Mere
Indsat i Motor Af Cm Blog

Det er et spørgsmål om, hvor ofte, ikke hvis, er baseret på anbefalingerne fra køretøjets fabrikant eller en mekaniker, der finder bæltet strækkes eller beskadiget. Nogle producenter anbefaler at ændre tandremmen hver 60.000 miles, andre anbefaler længere intervaller. Timingen bælte forbinder krumtapakslen til knastaksler så ventilerne åbner og lukker på det rigtige tidspunkt. Hvis bælte pauser, kan motoren ikke køre. På nogle motorer, kan en brækket bælte forårsage alvorlig indvendig skade. Mange motorer har en timing kæde i stedet for et bælte, der typisk ikke behov for periodisk udskiftning.

Læs Mere
Indsat i Motor Af Cm Blog

Den toppakning forsegler hullet mellem topstykke og motorblok, og når det ikke kølervæske kan lække uden for maskinrummet eller inde, ind i forbrændingskamre. I begge tilfælde er motoren taber kølevæske og vil snart overophedes, hvilket kan forårsage dyre skader på større motordele. Fordi en utæt toppakning vil gøre motoren køre varmere, bør det udløse en advarselslampe. Andre tegn er damp kommer fra motoren og / eller udstødning, og et kølemiddel lavt. Hvis intet af dette sker, bør alt være cool med toppakning.

Læs Mere
Indsat i Motor Af Cm Blog

Det filter, der renser luften, der går ind i motoren fanger partikler, der kan skade de indre motordele. Over tid filteret bliver snavset eller tilstoppet og begrænser luftstrømmen. Mange producenter anbefaler luftfilteret skiftes hvert andet år, eller tidligere, hvis du normalt kører i større byområder eller i støvede forhold. Et snavset filter, der begrænser luftstrømmen vil bremse acceleration fordi motoren ikke får nok luft. EPA test konkluderet, at et tilstoppet filter vil såre acceleration mere end det gør ondt brændstoføkonomi.

Læs Mere
Indsat i Motor Af Cm Blog

Rengøring brændstof injektorer er en service ofte anbefalet af forhandlere og værksteder, men medmindre der er synlige tegn på tilstoppede indsprøjtningsdyser (såsom et groft tomgang, stå, dårlig acceleration eller høje niveauer emissioner) er det måske ikke nødvendigt. Et tipoff er, at brændstof injektor rengøring ikke typisk noteret på bilproducenter rutinemæssig vedligeholdelse tidsplaner.

Læs Mere
Indsat i Motor Af Cm Blog

Alle køretøjer har et tilbehør bælte, der driver funktioner såsom generatoren og klimaanlæg kompressor, og måske servostyringen og vandpumpe. Dette bælte er normalt monteret udvendigt, så du kan se det på den forreste ende af motoren (motoren er monteret på tværs på de fleste front-wheel-køretøjer), og det normalt er en Serpentine bælte, der kryber rundt forskellige remskiver. Det skal udskiftes, når det viser slid, såsom revner, flosser eller strække.

Læs Mere

8 vare(r)