Alle køretøjer har et tilbehør bælte, der driver funktioner såsom generatoren og klimaanlæg kompressor, og måske servostyringen og vandpumpe. Dette bælte er normalt monteret udvendigt, så du kan se det på den forreste ende af motoren (motoren er monteret på tværs på de fleste front-wheel-køretøjer), og det normalt er en Serpentine bælte, der kryber rundt forskellige remskiver. Det skal udskiftes, når det viser slid, såsom revner, flosser eller strække.

Nogle motorer har også en tandrem, der er skjult men forbinder krumtapakslen på bunden af ​​motoren til topstykket på toppen; det styrer, når ventilerne åbne og lukke. Mange motorer har en timing kæde i stedet for et bælte. En afgørende forskel er en timing kæde er normalt betragtes en levetid del, der ikke kræver regelmæssig udskiftning. En tandremmen kræver udskiftning, selvom producentens vedligeholdelsesplan kan ikke kræve, at indtil så meget som 150 tusind miles, som på nogle aktuelle Ford motorer.

Hvis enten bælte pauser, er et køretøj vil snart gå i stå. Når en timing bælte pauser, motoren slukker, og du vil ikke være i stand til at genstarte den. Med mange biler, kan du muligvis genstarte motoren efter et tilbehør drev bælte pauser, men du vil ikke komme langt, hvis det driver generatoren. Uden generatoren, vil du blive afhængige af elektrisk strøm fra batteriet, og når der er gået, vil du være ude af lykke.

Selvom tilbehør bælter kan vare mere end 100.000 miles, bør de kontrolleres af en mekaniker periodisk (hvis du ved hvad man skal kigge efter du kan gøre dette selv). Kontakt din instruktionsbog eller tjeneste tidsplan for at finde ud af, hvor ofte det skal inspiceres; dette varierer fra producent. Hyundai siger på nogle nuværende fire-cylindre dette bør ske efter seks år eller 60.000 miles og derefter hvert andet år eller 15.000 miles. Volkswagen kræver det hver 40.000 miles, men på nogle Ford-motorer er det ikke indtil 100.000 miles.

Udskiftning omkostninger også variere, og vi har set estimater fra mindre end $ 75 til mere end $ 150. Den bedste fremgangsmåde er at have det inspiceres før det anbefalede interval, og hvis du beslutter at få det erstattet vil du have tid til at shoppe rundt. Du kan høre advarselssignaler, som et tilbehør bælte er på sidste vers såsom hvinende lyde, når du starter motoren eller accelerere, eller raslende lyde fra en remskive eller strammer.

Udskiftning af en timing bælte er en mere involveret og kostbar procedure, der typisk løber fra mindst $ 500 til mere end $ 1.000, afhængigt af køretøjet. Endnu værre, på nogle motorer, hvis tandremmen pauser, stemplerne kan fortsætte med at bevæge sig op og ned, og i den proces bøje ventiler, der har mistet deres timing mekanisme. Det kan tilføje op til store bukke, eventuelt $ 3000 eller mere.

Det gør tandremmen udskiftning mere kritisk, men fordi det ikke er synligt, kan du ikke nemt tjekke det. Det indebærer at fjerne tilbehøret drivremme, motorhjelmen og anden hardware bare for at få et kig på det, og ingen værksted kommer til at gøre dette for ingenting (de også nødt til at samle alt). Det er derfor, du bør være meget opmærksom på producentens anbefalede udskiftning tidsplan. Også her anbefalinger varierer. Nogle Honda V-6 motorer kræver tandremmen udskiftning på 60.000 miles, for eksempel, men den 1,8-liters fire-cylindret anvendes i nogle chevrolets præsenterer det på 100.000 miles.

Med nogle motorer, tandremmen driver også vandpumpen, så værksteder kan anbefale, at vandpumpen udskiftes på samme tid som bæltet. Det giver mening, fordi hvis vandpumpen bryder et par måneder efter, at tandremmen udskiftes, en mekaniker er nødt til at gå tilbage i der, demontere alt, udskifte kølervæske og debitere dig mindst et par flere arbejdstimer - igen .

I begge tilfælde kan disse bælter og gøre mislykkes for tidligt. Det centrale er at vente for længe med at udskifte enten bælte, fordi man kunne afvikle strandede og i det mindste generet, hvis ikke tvunget, at skallen ud flere penge.