Ligesom din gas kilometertal vil variere afhængigt af, hvor og hvordan du kører, så det går med livet i bremseklodser (eller beklædning), at friktionen materiale, der bliver presset mod en metal skive eller tromle stoppe bilen.

Hvis du kører kun 8000 miles om året, men det er først og fremmest i en overfyldt byområde som Chicago, Boston eller Washington, DC, skal du udskifte bremseklodser oftere end en person, der kører 28.000 miles om året på tværs af flade sletter i Nebraska. Du bruger dine bremser meget mere i bykørsel end på en motorvej i landdistrikterne.

Desværre er der ingen klar tidsplan, der fortæller dig, når det er tid til at udskifte bremserne, så du nødt til at stole på dine ører og rådgivning af en erfaren mekaniker. En mekaniker kan kontrollere tykkelsen af ​​klodserne og tilstanden af ​​bremsen generelt.

Mange biler har indbygget slid sensorer. Chaufføren vil høre en irriterende hvinende lyd, når de anvender bremserne.

Disse sensorer er ikke på alle køretøjer, så bilister skal lytte efter knirkelyde, hvin, slibning (ofte et tegn på, at bremseklodser helt er væk) og andre lyde, der indikerer slid. Mindre støj kan elimineres ved at rense bremserne, men vedholdende, fremtrædende lyde vil normalt betyde, at dele er slidte. Andre tegn er svingninger gennem bremsepedalen, længere bremselængde, eller at din fod går længere ned mod gulvet, når du anvender bremserne. Fordi bremsebelægninger slides gradvist, kan du ikke nødvendigvis mærke ringere ydelse, så er her det erfarne øje af en mekaniker en hjælp.

Alle biler har bremse-advarselslys, der kommer på et par sekunder, hver gang du starter din bil. Hvis det tændes under kørslen, betyder det sandsynligvis, at dit bremsesystem mangler væske på grund af en lækage eller et problem med bremsens hovedcylinder. Bemærk at det ikke er det samme advarselslys, der tænder, når du anvender hånd- eller fodbetjent parkeringsbremse.

Alle biler og lette lastbiler har også skivebremser foran. De fleste har bageste skiver, selvom nogle billigere biler stadig kommer med bageste tromlebremser. Med skiver har det været almindelig praksis bare at udskifte bremseklodser og dukke op igen rotorerne på en drejebænk, hvis nødvendigt, så overfladen er jævn og glat.

I de senere år har flere bilproducenter imidlertid skiftet til rotorer, der er lettere og tyndere for at reducere vægten og spare penge. Diske brugt til sidste gennem to eller tre resurfacings, men bliv ikke overrasket, hvis når det er tid til at udskifte puder du fortalt du også brug for nye rotorer. De aktuelle dem kan ikke have nok materiale skal barberes væk i fremmarch, og kan ikke være så holdbare som dem fra, siger, 10 eller flere år siden. Desuden værksteder er tilbageholdende med at dukke op igen rotorer, fordi det tilføjer tid til et job, og kvaliteten af ​​det arbejde, kan variere med, hvem der gør det, og hvor gode de er. I stedet er det hurtigere, nemmere og mere rentabelt for værksteder at bare installere nye rotorer sammen med nye puder.