Når du anvender bremserne at standse køretøjet, bremseklodser er friktionen materiale, der bliver presset mod skiverne, spin sammen med hjulene.Til sidst de slides ned og skal udskiftes. Hvor mange år eller miles før det sker, afhænger af, hvor og hvordan du kører, samt af typen af ​​puder.

Puderne er monteret i calipre, der har en inspektion hul på toppen, der lader dig kontrollere tykkelsen af ​​puderne på begge sider af disken, også kaldet rotoren. På nogle køretøjer, der har aluminium-alufælge, kan du tjekke de ydre puder med hjulene på, men i de fleste tilfælde, du bliver nødt til at jack op bilen og fjerne hjulene til at se på puderne på begge sider.

Mekanik bruger forskellige retningslinjer for, hvornår pads bør udskiftes. Nye puder i området fra ca. 3/8 af en tomme til 1/2 tomme i tykkelse, når nye, alt efter modellen. Nogle butikker anbefaler at udskifte puderne, når de er nede på omkring 1/4 tomme, andre siger 1/8 eller hvor der kun 20 til 25 procent af den oprindelige tykkelse er tilbage. Faren for at lade tykkelsen bliver for lavt, er, at når klodserne er slidt væk, vil den opbakning metalpladen, hvor de blev monteret presses mod rotoren, sædvanligvis beskadige rotoren repareres.

Mange mekanikere måler pads den gammeldags måde - med en lineal - eller de bruger værktøjer designet til at måle pad tykkelse. En anden måde at kontrollere, er at få nye, nøjagtige udskiftning puder til rådighed til sammenligning.

Fordi bremserne er sådan en vigtig sikkerhedsforanstaltning, bør pad tykkelse ikke være den eneste bekymring. Et værksted vil også måle tykkelsen af ​​rotorer, og om de og klodserne er jævnt slidt. Ujævn slitage kan være forårsaget af stikning caliper dias eller ben; caliperne måske brug rengøring, smøring eller udskiftning. I alle disse tilfælde erstatter pads alene vil ikke løse alle problemer.